77 proc. mieszkańców Skierniewice chce rozbudowy galerii Dekada

0
457
Na zdj.: Aleksander Walczak, Prezes Dekada Realty. fot. INFOSkierniewice.pl/Adam Sobieszek

Zgodnie z sondażem, który w Skierniewicach przeprowadziła firma badawcza TNS Polska, ponad trzy czwarte mieszkańców chce, aby Galeria Dekada była rozbudowana. Odległość miejsca zamieszkania od galerii nie ma wpływu na odczucia związane z  planowaną inwestycją. Sondaż, przeprowadzony metodą wywiadów telefonicznych CATI, odbył się w dniach 9-12 stycznia 2014 roku.

 

Tak mogłaby wyglądać galeria po rozbudowie

Galeria Dekada jest powszechnie znanym skierniewiczanom miejscem zakupowym. Prawie dziewięciu z dziesięciu badanych chociaż raz odwiedziło Galerię Dekada, a ponad jedna trzecia mieszkańców Skierniewic chodzi do niej regularnie – przynajmniej kilka razy w miesiącu. Najczęściej galerię odwiedzają osoby mieszkające w jej bliskim sąsiedztwie.

– Badania pokazują, iż projekt rozbudowy Dekady cieszy się zdecydowanym poparciem mieszkańców miasta. Ponad trzy czwarte badanych (77%) chciałoby rozbudowania galerii oraz opowiada się za tym, by na jej terenie zostały otwarte nowe sklepy znanych marek odzieżowych, a właśnie to jest celem planowanej inwestycji –  komentuje Aleksander Walczak, Prezes Dekada Realty –  Nasze rozmowy z uznanymi na rynku markami odzieżowymi jak np.  H&M, Reserved, Mohito, Sinsay czy Smyk potwierdzają, że firmy te bardzo chętnie otworzą swoje salony w Dekadzie Skierniewice. Niestety w tej chwili Dekada nie dysponuje tak dużą powierzchnią handlową, jaka jest potrzebna tego typu sklepom. Jestem pewien, że rozbudowa galerii będzie okazją do dalszego rozwoju nowoczesnego handlu w mieście, a w konsekwencji dalszego rozwoju gospodarczego Skierniewic – dodaje A. Walczak.

Zgodnie z sondażem, większość mieszkańców Skierniewic (68%) nie tylko chciałoby rozbudowy istniejącego centrum handlowego, ale także przewiduje częstsze odwiedzanie galerii, gdyby poszerzyła się oferta odzieżowa i gastronomiczna. Przeciwnicy rozbudowy znajdują się w mniejszości (12%) i razem z osobami niezdecydowanymi w tej sprawie (11%) stanowią niespełna jedną czwartą badanych. Co ciekawe, odległość miejsca zamieszkania od galerii nie wpływa na opowiadanie się „za” rozbudową Dekady bądź „przeciwko” niej.

TNS Polska przeprowadził również badanie w zakresie tzw. „turystyki zakupowej”.  Okazuje się, że połowa mieszkańców Skierniewic (49%) jeździ regularnie na zakupy do galerii handlowych do innych miast Polski, najczęściej do  Warszawy i Łodzi.  Te osoby w szczególności popierają rozbudowę Galerii Dekada i aż 80% z nich deklaruje wówczas częstsze robienie zakupów we własnym mieście.

W obliczu tych danych, warto zaznaczyć, iż rozbudowa Dekady byłaby korzystna dla budżetu miasta Skierniewice, który zostałby co roku zasilony kwotą ponad 600 tys. złotych dodatkowych podatków (podatek od nieruchomości – ok. 200 000 zł oraz część podatku PIT przypadającego lokalnym samorządom – ok. 400 000 zł). Obecnie Dekada wnosi podatki na poziomie 350 000 zł rocznie. Co więcej, w powiększonym obiekcie znalazłoby zatrudnienie dodatkowo ponad 250 osób (obecnie w Dekadzie pracuje  160 osób).

– Jak pokazują badania, „turystyka zakupowa” to zjawisko bardzo silne  w Skierniewicach – mówi Aleksander Walczak – Obecnie wszyscy kupujący w  Warszawie czy Łodzi  zasilają tamtejsze budżety miast (w formie podatków od istniejących tam centrów handlowych) oraz wspierają zatrudnienie w tych miastach (tam zatrudnione są osoby obsługujące klientów ze Skierniewic i powiatu skierniewickiego)  – dodaje A. Walczak.

Badanie TNS Polska zostało przeprowadzone w dniach 9-12 stycznia 2014 r. na reprezentatywnej próbie 1000 mieszkańców Skierniewic w wieku 18 i więcej lat. Dodatkowo, dla uzyskania lepszego kontekstu do interpretacji wyników,  badanych pytano o to, w jakiej odległości od galerii mieszkają.

Obecnie Dekada Skierniewice  to dwupoziomowy obiekt  z ofertą 16 sklepów i punktów usługowych. Planowana rozbudowa zakłada ponad dwukrotne powiększenie galerii oraz budowę dużego podziemnego parkingu dla około 250 samochodów.  Na  dodatkowej  powierzchni ok. 8 tys. mkw.  mogłyby  powstać znane sklepy modowe, punkty gastronomiczne i usługowe. W Skierniewicach pojawiłby się wówczas salony najpopularniejszych na polskim rynku marek, takich jak: H&M, Reserved, Mohito, Sinsay, Smyk, Grycan czy Subway.

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o