Dlaczego warto być wysoko w wyszukiwarce Google 

Materiał partnera

0
30

Pozycjonowanie to z całą pewnością jedna z form promocji w internecie, które stale zyskuje na popularności. To właśnie od niego uzależniony jest sukces firmy, która dzięki odpowiedniej optymalizacji widnieje na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google. Jakie są inne zalety pozycjonowania i czy znajdą się również jakieś jego wady?

Dlaczego akurat wyszukiwarka Google? 

Odpowiedź jest bardzo prosta – z wyszukiwarki Google korzysta prawie każdy. Większość Polaków używa właśnie tej wyszukiwarki, która praktyczne nie posiada żadnej konkurencji. To dlatego optymalizację stron www wykonuje się praktycznie tylko z uwzględnieniem algorytmów Google. 

Algorytmy Google 

Google korzysta ze specjalnych robotów, które analizują strony internetowe przy użyciu algorytmów, mających za zadanie dopasowanie wyświetlanych stron do zapytania. Google bierze pod uwagę również jakość treści wyświetlanych stron, ilość prowadzących do nich linków, czy jakość i ilość zawartych słów i fraz kluczowych – to m.in. od tego zależy, na której pozycji wyświetlać będzie się dana strona internetowa. 

Na czym polega pozycjonowanie 

Pozycjonowanie, mówiąc w uproszczeniu, składa się z dwóch typów działań: on-site oraz off-site. On-site to te, które są bezpośrednio związane z optymalizacją strony www: umieszczanie na nim wartościowego contentu, linków wewnętrznych czy pełnego adresu firmy. Optymalizacja off-site to z kolei działania zewnętrzne, a więc przede wszystkim linkowanie zewnętrzne.

 

Przede wszystkim słowa kluczowe 

Pozycjonowanie w dużej mierze opiera się na doborze odpowiednich słów kluczowych. Muszą one być ściśle dopasowane do treści naszej strony www. Przed ich wyborem, warto zastanowić się, jaką frazę wpisałby internauta w wyszukiwarce, szukając naszej usługi/ produktu. W tym celu warto posłużyć się również specjalnymi narzędziami do wyszukiwania fraz kluczowych. 

Zalety wysokiej pozycji w wyszukiwarce 

Poprawnie wykonane pozycjonowanie przede wszystkim generować będzie wartościowe wejścia na stronę. Dlaczego? Wykazano, że to właśnie na stronach znajdujących się na pierwszych pozycjach występuje największy ruch – mało kto tak naprawdę spogląda na drugą, czy trzecią stronę wyszukiwań. Warto też dodać, że będą to w dużej mierze docelowi klienci, którzy dokładnie wiedzą czego szukają.  

Długotrwałe efekty 

Pomimo że pozycjonowanie nie przynosi natychmiastowych efektów, te będą utrzymywać się przez dłuższy czas. Jest to reklama, która będzie dawać nam korzyści 24 godziny na dobę, o ile poświęcimy na nią odpowiednie środki i czas. 

Rozpoznawalność marki 

Jedną z największych zalet pozycjonowania jest zwiększenie rozpoznawalności naszej marki. Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce budujemy reputację naszej firmy, która staje się coraz bardziej popularna i prestiżowa. Nikomu też nie trzeba mówić, że wiąże się to także ze zwiększonym dochodem. 

Niski koszt, duże korzyści 

Jak każda inna forma promocji, efektywne pozycjonowanie wymaga odpowiedniego wkładu pieniężnego. Nie należy jednak równoważyć go z kosztami, a z inwestycją, gdyż pozycjonowanie może wpłynąć na przyszły sukces firmy.

- Reklama -

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o