Na stacji w Skierniewicach działa już nowy peron nr 3 [ZDJĘCIA]

1
726

Obiekt będzie służył wyłącznie do obsługi ruchu regionalnego, dzięki czemu, wraz z nowym rozkładem jazdy obowiązującym od 13 grudnia, możliwe będzie uruchomienie większej liczby połączeń. Ukończenie inwestycji pozwoli także na sprawniejsze zarządzanie ruchem kolejowym zarówno w kierunku Łodzi, jak i Łowicza.

Wiata, ławki i elementy małej architektury zapewnią komfort oczekującym na pociąg, a osoby o ograniczonej możliwości poruszania się i podróżujące z dużym bagażem, będą mogły skorzystać z windy. Ponadto wybudowana została kładka dla pieszych, z której zejście prowadzi bezpośrednio na perony. Na stacji Skierniewice dokonano zmiany w układzie torowym.

Budowa nowego peronu jest już kolejną inwestycją PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. realizowaną w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II LOT C – pozostałe roboty, FAZA I”. W grudniu 2014 r. oddane zostało do użytku dwupoziomowe skrzyżowanie bezkolizyjne – wiadukt w Rogowie. 48-metrowa konstrukcja usprawniła ruch na drodze krajowej nr 72, podniosła bezpieczeństwo oraz skróciła czas podróży koleją ze stolicy do Łodzi, a samochodem – z Łodzi do Rawy Mazowieckiej, czy Skierniewic.

Ostatnim etapem projektu jest budowa Lokalnego Centrum Sterowania w Skierniewicach, które obejmie swoim zasięgiem odcinek między Żyrardowem i Koluszkami. W ramach LCS uruchomione zostaną systemy: łączności z dróżnikami, zdalnego sterowania ruchem kolejowym oraz przekazywania informacji o pociągach. Pozwoli to prowadzić ciągły nadzór nad ruchem pociągów w czasie rzeczywistym z jednego miejsca. Ponadto na odcinku od Miedniewic do stacji Łódź Widzew planowane jest wprowadzenie systemu ERTMS, dzięki któremu maszynista na bieżąco będzie otrzymywał informacje o lokalizacji innych pociągów, dopuszczalnej prędkości, zamknięciu przejazdów, a także o każdej nieprzewidzianej przeszkodzie na trasie. Dzięki zastosowaniu nowych technologii zarządzanie ruchem będzie sprawniejsze, a podróż bezpieczniejsza.

Projekt obejmuje ponadto modernizację ok. 50 km torów, 75 rozjazdów, 4 przejazdów kolejowo-drogowych oraz przejść dla zwierząt. Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pasażerskie na odcinku Żyrardów – Skierniewice pojadą z prędkością do 160 km/h, na odcinku Skierniewice – Koluszki do 140 km/h, zaś w obrębie stacji Skierniewice do 120 km/h po torach linii nr 1 oraz do 100 km/h po torach pozostałych. Prędkość pociągów towarowych po torach głównych wyniesie do 120 km/h.

Wartość całej inwestycji wynosi blisko 370 milionów zł.

- Reklama -

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Followers
 
Najbardziej zareagowany komentarz
Najciekawszy wątek z komentarzem
1 Autorzy komentarzy
zmk Autorzy ostatnich komentarzy
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
zmk
Gość
zmk

Peron pięknie wykonano, tylko nie pomyślano, by dogodnie nań dotrzeć od strony Widoku. Gdy zaparkujesz przy płocie odgradzającym peron 3 od parkingu na ul. Bielańskiej, musisz cofnąć się do schodów na wiadukt, przejść do dworca, by kupić bilet, wrócić na wiadukt, by zejść w pobliżu zaparkowanego samochodu, z drugiej strony płotu. Niepełnosprawny takiej drogi nie pokona, musi zaparkować po drugiej stronie torów, czyli 2 razy jechać przez wiadukt (drugi raz – wracając). Pocieszające, że benzyna podobno ma jeszcze stanieć.