Zamknij

Oszuści wyłudzili ponad 70 tysięcy złotych

12:04, 28.08.2021 A.S Aktualizacja: 08:29, 29.04.2022
Skomentuj fot. INFOSkierniewice.pl/Adam Sobieszek fot. INFOSkierniewice.pl/Adam Sobieszek

Pomimo apeli oraz ostrzeżeń przed oszustami, sprawcom znowu udało się wyłudzić pieniądze. 26-letnia mieszkanka gminy Bolimów wprowadzona w błąd przez oszusta podającego się za pracownika banku, udostępniła hasło do swojego konta. Dzięki temu przestępca uzyskał ponad 70 tysięcy złotych. Postępowanie w tej sprawie prowadzi Komenda Miejska Policji w Skierniewicach.

 

21 sierpnia 2021 roku do skierniewickiej komendy zgłosiła się kobieta, która zawiadomiła o wyłudzeniu ponad 70 tysięcy złotych. Do pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna mówiący ze wschodnim akcentem. Przedstawił się jako pracownik banku i powiedział, że doszło do włamania na jej konto bankowe, z którego dokonano przelewu 700 złotych.

 

Kobieta uwierzyła, że musi podać hasło do swojego konta bankowego, aby odzyskać te pieniądze. 26-letnia mieszkanka gminy Bolimów zastosowała się do wszystkich poleceń jakie wydawał oszust. Zainstalowała oprogramowanie, dzięki któremu przestępcy uzyskali dostęp do jej telefonu, a także generowała kody blik, które następnie zatwierdzała. Dzięki temu sprawcy wypłacili z jej konta 20 tysięcy złotych oraz zaciągnęli kredyt na kwotę 51 tysięcy złotych. Wypłaty gotówki dokonano w walucie dram armeński.

 

Trzy miesiące wcześniej w podobnych okolicznościach 62-letnia skierniewiczanka straciła 150 tysięcy złotych. Wówczas pokrzywdzona również uwierzyła w szybki zysk przy zakupie kryptowalut. Straciła oszczędności, a na jej dane zostały zaciągnięte kredyty. 

 

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności przy transakcjach bankowych. Nie należy otwierać linków otrzymywanych w wiadomościach sms. Bezpiecznie jest zadzwonić do firmy, która jest nadawcą wiadomości, aby upewnić się co do źródła jej pochodzenia. Pamiętaj! Pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS. Nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. WAŻNE – tożsamość konsultanta zawsze można potwierdzić dzwoniąc na infolinię. 

 

źródło: KMP Skierniewice

(A.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%