fbpx

Strona główna Biznes Pozycjonowanie stron - jak to działa?

Pozycjonowanie stron – jak to działa?

Materiał partnera

Jednym z najważniejszych narzędzi marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron internetowych. Choć nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, to właśnie od pozycji w wyszukiwarkach zależeć może sukces firmy w sieci. Właśnie w ten sposób klienci są w stanie w łatwy i prosty sposób trafić na ofertę danej marki. Jak jednak działa pozycjonowanie? Na co trzeba zwrócić uwagę, aby skutecznie znaleźć się wysoko w rankingach wyszukiwarek? I w jaki sposób najlepiej jest pozycjonować stronę? Oto najważniejsze informacje związane z pozycjonowaniem stron internetowych!

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron jest ściśle powiązane z obecnością w wyszukiwarkach internetowych, wśród których najpopularniejszą jest oczywiście Google. Najprościej ujmując, jest to proces takiego dostosowania i wypromowania konkretnej strony internetowej, aby po wpisaniu słowa kluczowego czy zapytania w wyszukiwarkę, dana strona pojawiła się jak najwyższej w wynikach wyszukiwania. Bardzo często jest to pierwszy etap strategii marketingowej dla firm, które chcą zaistnieć w sieci. Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne? Przy wzmożonej konkurencji trudno jest dziś zostać zauważonym przez odbiorców bez przemyślanej strategii, oczywiście obejmującej pozycjonowanie strony danej marki. Na pozycjonowanie składa się szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności strony w sieci. Warto jednak pamiętać, że pozycjonowanie stron to nieustanny proces, który przybliża stronę internetową do jak najwyższej pozycji w rankingach wyszukiwarek.

Najważniejsze elementy pozycjonowania

Co tak naprawdę wchodzi w zakres procesu, jakim jest pozycjonowanie stron internetowych? Przede wszystkim jest to optymalizacja strony internetowej (SEO), aby móc pozyskać wartościowy ruch na stronie. Optymalizacja obejmuje aspekty techniczne strony, takie jak jej kod HTML czy konstrukcje adresów URL. Optymalizacja strony to oczywiście też tworzenie oryginalnych treści, które są zgodne z wytycznymi SEO, a przy tym niezwykle przystępne i atrakcyjne dla ich odbiorców. W tym aspekcie niezwykle istotna jest unikalność opisów, wykorzystanie słów kluczowych czy linkowanie wewnętrzne. I wreszcie, optymalizować można również grafikę na stronie, chociażby nadając jej odpowiednie atrybuty, nazwy czy wagę plików. Na pozycjonowanie składa się także link building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych. Nie można też zapomnieć o content marketingu, który polega na tworzeniu wartościowych treści, skutecznie przyciągających odbiorców, na przykład w postaci branżowego bloga. W zakres pozycjonowania wchodzi też analityka i mierzenie efektów wszystkich podejmowanych działań. Wszystkie te narzędzia służą do skutecznego pozycjonowania strony internetowej, wzajemnie się przy tym uzupełniając, dlatego warto stosować je wszystkie jednocześnie.

Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych

Nie ulega wątpliwości, że chcąc pozycjonować swoją stronę, najlepiej sięgnąć po pomoc profesjonalistów. Choć w teorii, można samodzielnie próbować walczyć o pozycję swojej strony w Google, tak na amatorów czyha wiele pułapek, które mogą negatywnie wpłynąć na końcowe efekty. Przede wszystkim wyszukiwarki zmieniają swoje algorytmy, a tym samym wytyczne i zasady dotyczące uzyskiwania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że pozycjonowanie stron wymaga ciągłego doszkalania i bycia na bieżąco z wszelkimi nowinkami w tej dziedzinie. Pułapką jest także chęć pójścia na skróty, chociażby w postaci black hat SEO. Eksperci z agencji Eactive wymieniają kilka nierekomendowanych technik m.in.: wymianę mało wartościowych linków polegającą na korzystaniu z systemów wymiany linków, czy ukrywanie linków i słów kluczowych, które są najczęściej w kolorze strony, przez co są zupełnie niewidoczne dla użytkownika. W konsekwencji stosowania tych praktyk nie tylko można obniżyć pozycję strony w wyszukiwarkach, lecz nawet zostać przez nie całkowicie zablokowanym!

Warto też pamiętać, że wysoka pozycja w Google nie jest dana raz na zawsze. Przeciwnie, pozycjonowanie stron wymaga ciągłej pracy i udoskonalania konkretnych działań. Treści na stronie muszą być regularnie rozbudowywane, a ich jakość nie może ulec pogorszeniu. Inaczej łatwo jest spaść z wysokiej pozycji, nawet jeśli są to pierwsze wyniki wyszukiwania. Profesjonalne pozycjonowanie stron jest więc nie tylko umiejętnością korzystania z internetowych narzędzi. To także działania w zakresie monitoringu i analityki internetowej, aby udoskonalać proces pozycjonowania konkretnej strony. Nie warto więc ryzykować – to właśnie skorzystanie z doświadczenia profesjonalnej agencji marketingowej daje pewność, że pozycjonowanie strony przyniesie oczekiwane rezultaty.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj także:

- REKRAMA -

Najchętniej czytane

KOMENTARZE