Strona głównaBiznesTrendy w content marketingu i pozycjonowaniu stron według agencji marketingowych

Trendy w content marketingu i pozycjonowaniu stron według agencji marketingowych

Materiał partnera

- REKRAMA -

- REKRAMA -

Czasy, kiedy treści na strony internetowe pisane były jedynie dla wyszukiwarek, dawno odeszły w zapomnienie. Całe szczęście! Współczesny copywriting i content marketing na pierwszym miejscu stawiają ludzi – teksty mają być przyjemne w czytaniu, przejrzyste, unikalne i wartościowe z punktu widzenia czytelnika. Doskonale wiedzą o tym agencje marketingowe, które skrupulatnie śledzą trendy w SEO i pozycjonowaniu stron. Sprawdź, czego możesz się od nich nauczyć!

SEO – jak wyglądało kiedyś i jak wygląda dzisiaj

W przeszłości zasady SEO były proste, jak konstrukcja cepa: zmieścić jak najwięcej fraz na stronie internetowej. Tekst nie musi mieć żadnej wartości, ba! Nawet nie musi być widoczny na stronie (popularną praktyką było ukrywanie go, poprzez zmienianie koloru tekstu na kolor tła lub zmniejszanie fontu).

Wszystko zmieniło się w 2011 roku, kiedy Google postanowił doceniać unikalne i wysokiej jakości treści. Agencje marketingowe i firmy z branży SEO stanęły przed zupełnie nowymi wyzwaniami i musiały dostosować się do nowych wymagań wyszukiwarki. W e-commerce pojawiły się nowe, unikatowe opisy produktów. Na stronach internetowych otworzyły się eksperckie blogi z poradami. Coraz większą uwagę zaczęto przykładać do artykułów sponsorowanych.

- Reklama -

Google nie poprzestaje w swoich wysiłkach i nieustannie wprowadza nowe wytyczne dla pozycjonowania stron. Celem, który przyświeca najpopularniejszej wyszukiwarce świata jest zapanowanie nad chaosem informacyjnym i zapewnienie swoim użytkownikom łatwego i szybkiego dostępu do interesujących ich treści. 

Content marketing i SEO w 2021 – zmiana na naszych oczach

Jak agencje marketingowe powinny tworzyć treści, by sprostać aktualnym wymaganiom Google? Oto najważniejsze kwestie:

  • Odpowiednie frazy kluczowe – stale rosnąca konkurencja sprawia, że słowa kluczowe nie mogą być dziełem przypadku. Ich wybór powinien być poprzedzony solidną analizą, a użycie w treści – możliwie naturalne. 
  • Content marketing – treści muszą być ciekawe, wartościowe i atrakcyjne wizualnie (zawierać grafiki, zdjęcia, animacje). Żaden tekst nie powinien być pisany tylko pod SEO! Pozycjonowanie stron musi zostać powiązane z content marketingiem.
  • Jedyny w swoim rodzaju – teksty muszą być unikalne, w żadnym wypadku nie mogą być powielane z innych stron internetowych. Tworzeniu treści powinien towarzyszyć porządny research, najlepiej z uwzględnieniem różnych źródeł (literatura, prasa, media społecznościowe).
  • Język – dobra agencja marketingowa nie pozwoli sobie na publikację tekstu z błędami ortograficznymi, stylistycznymi czy gramatycznymi, które odstraszają czytelników. Redakcja oraz korekta tekstu to dzisiaj absolutna podstawa!

Chciałbyś dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu stron i nowoczesnym content marketingu? Zbiór najlepszych porad, pochodzących wprost od specjalistów z uznanej agencji marketingowej, znajdziesz na https://adcookie.pl/. Zajrzyj po garść inspiracji lub skontaktuj się, aby uzyskać pomoc w planowaniu SEO dla swojej witryny. 

Przeczytaj także:

- REKRAMA -

Najchętniej czytane

KOMENTARZE