Co trzeci pacjent nie zgłasza się na umówioną wizytę w skierniewickim szpitalu

1
302
fot. WSZ Skierniewice

Z danych Łódzkiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia wynika, że nawet co trzeci pacjent nie zgłasza się na umówioną wizytę do specjalisty i nie informuje o tym zamiarze wcześniej.

W poradniach specjalistycznych funkcjonujących przy Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im. St. Rybickiego w Skierniewicach wysoki odsetek nie zgłaszanych wcześniej absencji w marcu 2016 roku dotyczył przede wszystkim poradni leczenia uzależnień (31,16%), poradni zdrowia psychicznego (14,25%), poradni położniczo-ginekologicznej (13,50%) oraz poradni nefrologicznej (12,10%).

Warto zaznaczyć, że odwołanie wizyty jest obowiązkiem ustawowym pacjenta. Informację można przekazać osobiście lub telefonicznie, dzwoniąc do odpowiedniej poradni. Wykaz numerów telefonów do poradni specjalistycznych Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. St. Rybickiego
w Skierniewicach znajduje się na stronie internetowej www.SzpitalSkierniewice.pl. Wykaz placówek medycznych z numerami telefonów do rejestracji, jest dostępny również na stronie internetowej łódzkiego NFZ: www.nfz-lodz.pl. Oprócz tego funkcjonują całodobowe infolinie, pod którymi również można poinformować o odwołaniu wizyty u specjalisty:

  • tel. 801 002 275 – dla połączeń stacjonarnych
  • tel. 42 299 92 75 – dla telefonów komórkowych i połączeń z zagranicy

Informator NFZ o czasie oczekiwania na świadczenia medyczne

Czym są kolejki oczekujących?

Jeżeli np. porada lekarska nie może zostać zrealizowana w dniu zgłoszenia, poradnia, w której pacjent chce się leczyć, wpisuje go na listę oczekujących. Wyznaczany jest termin, w którym pacjent powinien zgłosić się do lekarza. Prowadzenie list oczekujących jest obowiązkowe. Ma na celu zapewnienie wszystkim pacjentom równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej.

Gdy pacjent kontynuuje leczenie i wymaga okresowych, w ściśle ustalonych terminach, kolejnych wizyt u lekarza, nie jest wpisywany na listę oczekujących.

Obowiązkiem lekarza lub poradni jest poinformowanie pacjenta o planowanym terminie wizyty i o zmianie tego terminu. Dlatego tak ważne jest podanie w rejestracji swoich aktualnych danych.

Jak sprawdzić czas oczekiwania w poszczególnych poradniach czy szpitalach?

Wystarczy skorzystać z Informatora, który znajduje się na stronie internetowej pod adresem: http://kolejki.nfz.gov.pl. Na ww. stronie internetowej można znaleźć informacje o średnim czasie oczekiwania na wizytę a także o tzw. pierwszym wolnym terminie.

Pierwszy wolny termin wskazuje na dzień, w którym pacjent może zostać przyjęty w celu udzielenia świadczenia. Pierwszy wolny termin może się zmieniać, ponieważ każdego dnia na listę oczekujących mogą zostać wpisani nowi pacjenci lub mogą być z niej skreśleni np. z powodu rezygnacji z udzielenia świadczenia.

- Reklama -

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here