Strona głównaBiznesVademecum wiedzy na temat link buildingu. Czym jest i jak prawidłowo go...

Vademecum wiedzy na temat link buildingu. Czym jest i jak prawidłowo go wykonywać?

Materiał partnera

- REKRAMA -

Prowadzisz przedsiębiorstwo i zainteresowało Cię pozycjonowanie stron internetowych? Pewnie spotkałeś się już z terminem link buildingu. Nie? Prawdopodobnie spotkasz się z nim w niedalekiej przyszłości. Budowanie odnośników zewnętrznych jest bowiem absolutną podstawą marketingu w typie SEO. Chcesz zdobyć więcej informacji na temat link buildingu? Podpowiadamy, czym jest praktyka stosowana przez najskuteczniejsze agencje wyspecjalizowane w reklamie sieciowej.

Czym różni się link dofollow od nofollow? Odpowiadamy na najważniejsze pytania

Linkowanie, czyli link building, to zestaw profesjonalnych działań bezpośrednio związanych z optymalizacją portalu pod wymogi wyszukiwarki Google. Oznacza to, że budowanie linków jest ważną praktyką, bez której skuteczne pozycjonowanie stron nie miałoby miejsca. Aktualnie można je podzielić ze względu na ich ulokowanie oraz atrybut wyróżniający. W pierwszym przypadku mowa o odsyłaczach zewnętrznych, czyli umieszczonych na obcym portalu oraz o linkach wewnętrznych – osadzonych na stronie Klienta. Szczególną uwagę warto jednak zwrócić na to, czy odnośnik jest pozycjonujący. Atrybut dofollow będzie doskonale widoczny dla algorytmów wyszukiwarki Google, natomiast nofollow nie będzie naturalnym przełożeniem na pozycje osiągane w rankingu tworzonym przez giganta z USA. Aby Twoja kampania charakteryzowała się skutecznością, specjaliści muszą wybierać śledzące linki. Wbrew panującej opinii, nie musi być ich dużo. Liczy się bowiem jakość, a nie ilość!

Skuteczne linkowanie jest częścią pozycjonowania stron. Gdzie należy je umieszczać?

Każdy specjalista SEO, tworzący od podstaw strategię na pozycjonowanie stron, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że w przypadku link buildingu kluczową kwestią jest zdobywanie wyłącznie wartościowych odnośników do portalu Klienta. Za takie źródło uważa się artykuły sponsorowane. Zwłaszcza te, umieszczone na serwisach o bardzo dobrej renomie. Regionalne strony internetowe, które prezentują wiadomości na Wrocław są świetnym wsparciem dla lokalnego pozycjonowania firm ze stolicy województwa dolnośląskiego. To tylko jeden z przykładów. Dla zdecydowanie lepszych efektów kampanii budowania linków, warto zastanowić się nad wykupem teksu na dużych portalach wydawniczych. Ich cena jest nieco wyższa od standardowych rozwiązań, natomiast wyszukiwarka Google otrzyma wyraźny bodziec od strony charakteryzującej się olbrzymią wartością dla czynników rankingowych algorytmu. Link znajdujący się na takim miejscu z pewnością spodoba się sztucznej inteligencji giganta z USA. Kolejną bardzo popularną formą zdobywania zewnętrznych odnośników jest katalogowanie. W takim miejscu, obok linku do strony głównej znajdują się również dane teleadresowe, co zwiększa szansę na pozyskanie nowego Klienta właśnie z takiego źródła. Profesjonalny link building często stosowany jest również na forach internetowych czy blogach. Zabronione przez Google będzie korzystanie z SWL, czyli systemu wymiany linków. Kupowanie odnośników, spamowanie czy chociażby masowa wymiana odnośników uważana jest za całkowicie nielegalną praktykę.

Przeczytaj także:

- REKRAMA -

Najchętniej czytane

KOMENTARZE