Zamknij

Futurystyczny autobus elektryczny testowany w MZK Skierniewice [ZDJĘCIA]

18:05, 25.09.2024 . Aktualizacja: 18:09, 25.09.2024
Skomentuj Fot. MZK Skierniewice Fot. MZK Skierniewice

Miejski Zakład Komunikacji w Skierniewicach (MZK) przeprowadza testy innowacyjnego, elektrycznego autobusu z Chin, który może stanowić przyszłość transportu publicznego w mieście. Prezes MZK, Zbigniew Czuba, w rozmowie zdradził kluczowe szczegóły na temat nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz planów związanych z rozwojem infrastruktury transportowej.

[FOTORELACJA]1227[/FOTORELACJA]

Nowoczesna technologia z Dalekiego Wschodu

Miejski Zakład Komunikacji w Skierniewicach testuje chiński autobus elektryczny, który wyróżnia się na tle konkurencji zaawansowaną technologią. Autobus posiada m.in. niepalne baterie, które według prezesa Zbigniewa Czuby stanowią odpowiedź na liczne obawy społeczeństwa dotyczące bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych.

„Baterie są niepalne i bezkobaltowe, co oznacza, że ich produkcja nie wymaga eksploatacji zasobów, takich jak kobalt, którego wydobycie wiąże się z trudnymi warunkami pracy, zwłaszcza w Afryce,” podkreślił Czuba. Technologia ta nie tylko wpływa na bezpieczeństwo, ale również na etyczność produkcji.

Parametry techniczne i wydajność

Testowany autobus to kompaktowy, sześciometrowy pojazd, który może pomieścić 22 osoby. Jego zasięg wynosi 197 kilometrów na jednym ładowaniu, co pozwala na efektywne obsługiwanie mniej uczęszczanych tras miejskich. Czas ładowania baterii wynosi zaledwie cztery godziny, co czyni ten autobus atrakcyjnym rozwiązaniem dla MZK.

„Autobus posiada aż 8-letnią gwarancję na baterie, co jest rzadkością na rynku. Gwarantowany przebieg to 600 000 kilometrów,” mówił prezes Czuba, zaznaczając jednocześnie, że chińska technologia przewyższa pod pewnymi względami zachodnich konkurentów, takich jak Solaris, MAN czy Volvo, których autobusy wciąż korzystają z kobaltowych baterii.

Koszty i plany zakupu

Mimo że testowany autobus elektryczny jest droższy w zakupie niż klasyczne pojazdy spalinowe, prezes Czuba zauważa, że koszty jego eksploatacji są znacznie niższe. „Zużycie energii w autobusie elektrycznym jest o połowę mniejsze w porównaniu do spalinowych busów typu sprinter, które przewożą pasażerów na mniej uczęszczanych liniach,” wyjaśnia. Porównanie to jest istotne, ponieważ oba pojazdy obsługują podobną liczbę pasażerów, jednak elektryczny autobus oferuje znacznie niższe koszty eksploatacji, co czyni go bardziej opłacalnym w dłuższej perspektywie.

Jednak MZK Skierniewice musi jeszcze rozwinąć infrastrukturę energetyczną, aby móc na stałe wprowadzić autobusy elektryczne do swojej floty. „Jesteśmy na etapie rozmów z władzami miasta, aby pozyskać fundusze na rozwój infrastruktury, a także rozważyć możliwość przetargów na zakup takich pojazdów w przyszłości,” dodaje Czuba.

Elektryczne autobusy w Skierniewicach – przyszłość czy marzenie?

MZK Skierniewice podejmuje konkretne kroki, aby wprowadzić elektryczne autobusy na stałe. Jednak jak podkreśla prezes, wiele zależy od możliwości pozyskania środków zewnętrznych oraz dalszego rozwoju infrastruktury. Czy futurystyczne autobusy elektryczne staną się codziennością w Skierniewicach? Czas pokaże.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%